Durum Güncellemesi: Geziyor.

O çok beklediğim Frankfurt gezisine başladığımı bildirmek için yazıyorum !

Tüm aksiliklere rağmen geldim. 
İnanamazsınız pek de eğleniyorum.
Abartmak değil bu kesinlikle en bi sevdiğim mekan olmasa da burası sakin huzurlu bir yer.

Özellikle doğal ortamları beni benden almış olabilir.


Almanların kültürü bizimkiyle pek eşleşmiyor.
Mesela ben kesinlikle sürekli dışardan hazır yeme fikrine alışamam.
Ekmekleri çok çeşitli evet yediklerin de farklılık gösterebiliyor ama bir yerde sanki eksiklik varmış gibi..

Bu sıralar burada paskalya dönemi hazırlıkları mevcut.
Her yer tavşan ve yumurta kaynıyor.
Etraf rengarenk bence eğlenceli  bir ortam :)

Pazar günü çocuklar büyüklerin sakladıkları yumurtaları ararlarmış. Yumurta hristiyanlıkta dirilişi sembolize edermiş. Yumurtalar haşlandıktan sonra boyanıp hediye edilirmiş. Tavşanların olmasının sebebi de baharın gelmesine haberci olmasıymış. Çok üredikleri için malum bereket getirdiğine de inanıyorlarmış. 

Almanların en sevdiğim yönü sanırım #SundayFunday anlayışları..
Pazar günleri onlar için dinlenme hobilerine ailelerine vakit ayırma günü olarak geçiyor.
Ha tabi her yer kapalı değil küçük yerler petroller ve bazı mekanlar bunların dışında..
Aslında bu pazar günlerinin The Lord's Day olarak geçmesinden kaynaklı diye düşünüyorum. :)





Özüne bakarsak ben buraya öncelikli olarak abimi görmeye geldim ve tadını çıkartarak bunu gerçekleştiriyorum. Gerçi bu onun çalışma saatleri yüzünden biraz zorluyor ama sanırım sabaha kadar oturma fikrine alışabilirim. İnsan sevdikleri içn neler yapmaz ki ??!


Şimdilik bu kadar.
Yazdıklarımın ne kadarı doğru bilmesem de duyduğum kadarıyla buradayım.

Unknown

4 yorum:

  1. evlenmeseydim, almanya'yı gezme planım vardı. orada yaşayan bir sürü akraba var bende de. ama evlilikti, çocuktu erteledik. bakalım inşallah gideceğim bir gün. orada meşhur olan romantik yol gezisi istiyorum aslında. iyi gezmeler sana da müpteciğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gezersin o yola ben de gitmek istesem de biraz daha güneşli havalarda gitmek daha mantıklı :):):)

      Sil
  2. Almanya'yı ben de çok seviyorum kurallar konusunda bir Türk olarak ne kadar sıkıntı çekmiş olsam da Münih kalp ben ahahaha. Stuttgart ve Bochum da var gördüğüm yerler arasında ama onlardansa Münih daha mantıklı tabi. O pazar tatilini ilk duyduğumda süper olduğunu düşünmüştüm ben de ama sonra kahvaltı etmek için fırın vari bir yer bulamayınca hemen içimdeki Türk "of ne saçma! Bir ekmek bile alamadık" diye çirkinleşmiştim. Tabi şuan yine çok iyi olduğunu düşünüyorum çünkü o pazar gün boyu çalışanlar da insan ve onların da pazar tatile ihtiyaçları var herkes gibi. Ahh Almanya aahh özledim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D inan geleli 15 gün falan oluyor o kadar laf ettiğim yerleri bile özledim.
      Gerçi abi özlemi daha fazla bende ama olsun :):)

      Sil

Ara